mandag 4. februar 2008


Tittel: La stå
Forfatter: Ingvild H. Rishøi
Utgitt: 2007
Lest: januar 08





Først og fremst: nå har det gått helt i surr her. Så jeg begynner med den sist leste først, så er den i hvert fall ute av verden. Ikke det at jeg er spesielt glad for å få La stå ut av verden, men fordi det faller seg slik.

La stå er 7 noveller av debutant Ingvild H. Rishøi. Et par av de gjorde skikkelig inntrykk på meg. Den om gutten som finner ut at han er adoptert ga meg gåsehud. Den med hytteboknotater og ringblokk-kluss om hverandre var også fin. Resten sitter jeg ikke igjen med noen enorme erindinger av, men det var good shit. Anmelderne har sagt det meste, så du får høre med dem. De gjentar seg nok. De er glad i å gjenta seg. Fiskegrateng. Etter 7 dager i strekk med ris og tunfisk tok jeg meg råd til en frossen fiskegrateng. La stå.

Ingen kommentarer: