fredag 11. april 2008


Tittel: Roman 1987
Forfatter: Dag Solstad
Utgitt: gjett én gang
Lest: april 08






Som sagt i en tidligere post gledet jeg meg til å begynne på Roman 1987. Det gjorde jeg helt rett i - den skuffet virkelig ikke. Men som jeg sa i den samme posten, den tidligere altså: jeg føler meg ikke verdig til å si noe om boka, det er bare helt rått, og jeg er bare helt...vel, ikke rå i hvert fall. Jeg vil veldig gjerne, men jeg makter ikke, jeg har tenkt veldig mye, men ikke på langt nær nok. Hovedpersonen heter Fjord - det er et vakkert navn (ikke at akkurat skjønnheten i et navn har noe å si for en bok, men jeg synes nå uansett det er et fint navn). Vi følger han fra han går av toget på Lillehammer for å tiltre en lærlingestilling i journalistikk til han nesten 30 år lurer på om han skal klippe plenen. Eller. Jo. Les slutten, den er genial, jeg lar det stå med det. Foreløpig. Hmmm...

Ingen kommentarer: